3/25/2013

saksalainen vaihtarisisko


Guten Abend. Sain tänään aamulla kuulla kuulkaas surullisen uutisen! Mun klubiin oli tarkotus tulla saksalainen vaihtarityttö (jonka kanssa mäkin olisin saanut elellä pari viikkoa ennen Ranskaan lähtöä), mutta oli sairastunut niin, että oli joutunut perumaan koko vaihdon :( Mun perhe oli siis tarkotus olla eka hostperhe. Ei oltu kuultu aikasemmin, että tänne olis saksalainen tulossa, vasta nyt tänään. Euroopassa kuulemma kans "kierrätetään" vaihtareita eli esim. ranskalainen menee Saksaan, josta tulee vaihtari Suomeen ja täältä sitten Ranskaan, koska muuten vaihtarit vertailee liikaa paikkojaan, jos klubit vaihtaa oppilaita päikseen. Ei oo nyt ollenkaan varmaa, tuleeko mun klubiin ketään, mistä tulee ja tuleeko tänä vai ensi vuonna. Oltiin varsinkin mun kaverin, jonka perheen piti olla kolmas hostiperhe, tosi pettyneitä, koska tänne tulevalle vaihtarille oli suunniteltu vaikka ja mitä kivaa ja nyt sanotaankin, että ehei, ei teille taida ketään sittenkään tulla! Oli kuulkaas kaikki tervetulo-juhlista alkaen suunniteltu :(
    Tän ei kuulemma pitäs vaikuttaa ollenkaan mun vaihtoon, mikä on sinäänsä hyvä juttu, mutta surettaa tää tragedia, koska ois jotain jännää täällä Pyhäjärvelläkin tapahtunu ja ois ollu niin ihanaa, että vikat viikot Suomessa olis saanut asua toisen vaihtarin kanssa. Plus tietenkin hirveetä, että tää saksalainen  joutu perumaan lähtönsä! :( Ja ois ollu kyllä ihan unelma vaihtari meidän perheeseen tuo saksalainen, koska meillä puhuu kolme saksaa (okei mä puhun vaan ihan vähän!), niin ois ollu helppo alku, vaikka saksalaiset nyt englantia varmaan hyvin puhuvat.
   Mun päivän pelasti tuo ylhäällä oleva kappale, joka kuunneltiin tänään ranskan tunnilla. Musikaalista Notre Damin kellonsoittaja, voi kun mut vietäis kattoo musikaalia tai teatteria siellä Ranskassa!
IMG_1168
Tsüsch!
Nelli

No comments:

Post a Comment